Okrugli sto „Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, saveti i zavodi – nadležnosti i procedure“
— 13.07.2015 417Relevantni faktori u obrazovanju
Okrugli sto sa temom Izmene i dopune Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja održan je 9. jula u prostorijama Zavoda.
Učesnici stručnog skupa bili su predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Saveta za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. Nacionalni prosvetni savet nije imao predstavnika.
Posle pozdravne reči i uvodnih napomena direktora Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, prof. dr Zorana Avramovića, diskutovalo se o nacrtu novog Zakona sa posebnim osvrtom na značaj stručne komponente u donošenju odluka.
Gordana Mijatović, pomoćnik direktora ZUOV-a, usmerila je diskusiju na članove zakona koji se odnose na nadležnosti i procedure pomenutih zavoda i saveta.
Prof. dr Zorana Lužanin, državni sekretar Ministarstva prosvete, smatra da je veoma neophodno ujednačavanje zakonskih akata i da u svakom novom zakonu treba zadržati ono što je praksom potvrđeno kao dobro. Pojedina pitanja u obrazovanju strateški nisu dobro postavljena pa se u praksi dešava da nisu usaglašene nadležnosti četiri saveta i to: Saveta za visoko obrazovanje, Nacionalnog prosvetnog saveta, Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje i Saveta za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Prilikom donošenja odluka u prvi plan treba postaviti učenika, a ne normu nastavnika.
Posle dvočasovne diskusije, svi učesnici Okruglog stola složili su se da je veoma važno podeliti odgovornost među relevantnim institucijama i da znanje mora biti postavljeno iznad autoriteta.
Cilj stručnog skupa bio je da se u razmeni mišljenja između učesnika ukaže na probleme i nedostatke predloženih zakonskih rešenja.
Po mišljenju ZUOV-a, stručne službe zavoda treba da PRIPREMAJU predloge relevantnih dokumenata po zahtevu ministarstva, saveti da PREDLAŽU ili UTVRĐUJU predloge, a ministar, kao najodgovornije lice za politiku obrazovanja, da DONOSI odluke.